Flickr Marketplace ma być kolejnym podejściem do sprzedaży fotografii w sieci. Na razie nie znamy wielu szczegółów, ale - zważywszy na wielkość platformy - sytuacja na rynku może się zmienić
Poza skromną zapowiedzią w postaci dedykowanej strony i wpisu na blogu, Flickr nie udziela żadnych informacji na temat nowego Marketplace’u. Wiemy, że nad zawartością serwisu czuwać będzie zespół fotoedytorów Flickra, a same zdjęcia będą promowane w ramach całej grupy medialnej. To z kolei ma doprowadzić do zainteresowania większych klientów - New York Timesa, agencji Reuters czy BBC.
Flickr jeszcze do niedawna miał podpisaną umowę licencyjną z Getty Images; ustalenia przestały obowiązywać od marca tego roku. Yahoo!, właścicielowi Flickra, nie przeszkadza to jednak we włączeniu Getty do grona potencjalnych partnerów.
O ile nie są na razie znane ani stawki, ani zasady licencyjne, tak nietrudno wywnioskować, że Flickr zamierza konkurować z uruchomionym niedawno 500px Prime. Która platforma okaże się korzystniejsza dla fotografów? Czas pokaże...