W tym tutorialu dowiecie się jak w Photoshopie Elements mieszać ze sobą zdjęcia i tworzyć efekt wielokrotnej ekspozycji
Tworzenie wielokrotnych ekspozycji może być świetną zabawą, ale jeżeli Wasz aparat nie ma takiej opcji, pozostaje Wam jeszcze Photoshop. To dosyć prosty manewr, w programie można kontrolować wszelkie ustawienia i tworzyć obraz nawet lepszy, niż ten z aparatu ze specjalną funkcją.
Najważniejszym ogniwem tego procesu jest Tryb mieszania warstw Nakładka. Tak jak kiedyś tradycyjne tworzenie zdjęć polegało na kumulacyjnym eksponowaniu matrycy na światło, tryb mieszania warstw Nakładka mnoży wartości jasności zdjęć cyfrowych. Oznacza to, że ciemne obszary z jednej warstwy odkryją się w jasnych drugiej, natomiast jasne pozostaną takie same albo będą jeszcze jaśniejsze.
Sukces wielokrotnej ekspozycji w aparacie polega na umiejętnym kadrowaniu i równym nałożeniu na siebie tematów, jednakże nie jest to sztuka łatwa i czasami trzeba się nad tym sporo napracować. Łącząc zdjęcia w Photoshopie można precyzyjnie dopasować kadry i mieć pełną kontrolę nad całym procesem.
Dla przykładu spójrzcie na na nasze zdjęcie; chcieliśmy, by gałęzie drzewa szły w stronę oczu, ale jeżeli byśmy je po prostu skopiowali, istniałoby ryzyko, że oczy zaginęłyby częściowo pomiędzy gałęziami, mieszając się z niebem. Dlatego tak ważne jest ustawienie elementów w kadrze, które w aparacie przy wykonywaniu wielokrotnej ekspozycji jest dosyć skomplikowane. Kolejną zaletą jest możliwość oddzielnego edytowania zdjęć i dopracowywania tonów. My zrobimy to w ACR, najlepszym miejscu do poprawek tonalnych.