Każdy krajobraz wymaga odrobiny pracy w Lightroomie, aby można było ukazać charakter światła oświetlonej sceny
To zdjęcie ma duży potencjał i mogłoby być pięknym pejzażem, gdyby nie niedoświetlenie, które sprawia, że stary budynek i jego odbicie w wodzie zlewają się tonalnie, tworząc nudny i nieatrakcyjny obraz. Chociaż scena była dobrze oświetlona, to sfotografowanie jej z balansem bieli ustawionym na Światło dzienne za bardzo wzmocniło błękity, ochładzając kolorystykę. Wybieramy zatem Pędzel korekty i maskujemy nim obszar nad budynkiem oraz odbicie nieba w wodzie (1).
Pracując nad obrazami zawierającymi odbicia, bardzo ważne jest, aby oba obszary zamalowywać tym samym pędzlem, dzięki czemu wszelkie wprowadzone zmiany będą jednolite: niemniej odbicie zawsze powinno być nieco ciemniejsze od tworzącego je obiektu. Zwiększamy wartość suwaków Shadows i Whites do +50, a suwaka Exposure do +25. To daje nam lepszą równowagę kolorystyczną i poprawia widoczność szczegółów. Aby rozjaśnić pierwszy plan (2), nakładamy na niego odwrócony gradient za pomocą narzędzia Stopniowy filtr, a następnie zwiększamy wartość suwaka Shadows do +50. Aby dodatkowo ocieplić obraz i pozbawić go ogólnie chłodnej dominanty barwnej (3), zmieniamy balans bieli z Daylight na Cloudy. Ożywi to kolorystykę ceglanych ścian budynku, a także rozjaśni trzciny. Aby zwiększyć siłę wyrazu fotografii, przeciągamy suwak Dehaze do wartości +35 i nieco pogłębiamy cienie. Na koniec, używając narzędzia Stempel, możemy usunąć nieestetyczną tablicę (4), próbkując neutralny obszar w dolnej części okna.