Kolory to nie wszystko, czasami w krajobrazie warto skupić się na fakturach oraz kształtach i pokazać je w odcieniach czerni i bieli
Foto
|
Konwersja do skali szarościPodczas edycji najefektywniej korzystać z Photoshopa i kanałów kolorystycznych. Można to zrobić już na etapie pracy w Adobe Camera Raw lub korzystając z Warstwy dopasowania czarno-białe. Poeksperymentujcie z mieszaniem kanałów, a jeżeli chcecie nadać efekt filtra, sięgnijcie do palety Masek warstw. |
Magia kolorów kusi, by wykorzystać te soczyste barwy i uwiecznić je na zdjęciach. A gdyby dla przekory pobawić się w fotografię czarno-białą?
Różne kolory przekładają się na różne odcienie szarości, dlatego obraz monochromatyczny może być równie ciekawy, co zdjęcie w kolorze, a podejście nieco bardziej unikalne, niż przy typowych krajobrazach.
"Usunięcie ze zdjęcia koloru podkreśla same tony i sprawia, że wzrok skupia się na teksturze i gradacji kolorystycznej", podkreśla David Clapp, fotograf krajobrazu. "Płaskie i czyste niebo na takich zdjęciach może być trochę nudne, dlatego najlepiej fotografować w pochmurne dni. Poczekajcie na uzupełniające kompozycję cienie i wykorzystajcie je jako tło. Filtr polaryzacyjny ładnie podbije intensywność nieba".
Jeżeli fotografujecie w pochmurny dzień, jako obiekt Waszej sesji wybierzcie jakieś spokojne nabrzeże, które w takich okolicznościach może wyglądać harmonijnie i zachwycająco. Alternatywnie, jeśli niebo ma ciekawą teksturę, możecie wybrać się do lasu lub na wzorzyste pola.