James Mills zdradza swoje sztuczki, aby wyjaśnić, w jaki sposób zrobił to wspaniałe zdjęcie
Obraz Jamesa Millsa zatytułowany „The Path to the Shires” został zarejestrowany w Three Shires Head w Peak District, gdzie przy dwóch starych mostach służących osobom podróżującym konno stykają się granice hrabstw Cheshire, Derbyshire i Staffordshire. To niezwykle malownicze miejsce stanowi ulubioną lokalizację wielu fotografów, więc James musiał znaleźć jakiś oryginalny sposób na jej przedstawienie, w swoim własnym, niepowtarzalnym stylu. Aby stworzyć tę artystyczną fotografię, rozstawił aparat o zmierzchu i zastosował technikę malowania światłem przy użyciu paneli diodowych. James często uwiecznia sielskie zakątki Peak District i uważa ten teren za doskonałe miejsce do wykonywania zdjęć krajobrazowych. Mówi, że jest tam mnóstwo rozmaitych tematów do wyboru, od rozległych krajobrazów po gęste lasy.
Chcąc uchwycić na niebie efektowny blask, James postanowił nie fotografować w zupełnej ciemności. Najlepiej zacząć robić zdjęcia tuż po zachodzie słońca i skończyć przed zapadnięciem zmroku. W ten sposób niebo będzie miało bardziej interesujący odcień, a nie jednolicie czarny kolor.
Ponieważ każda ekspozycja trwa 30 s, strumień na zdjęciu stał się rozmyty i gładki. Aby zmniejszyć ryzyko zarejestrowania poruszonego zdjęcia, James ustawił aparat na statywie, użył zdalnego wyzwalacza migawki i włączył funkcję blokady podniesionego lustra.
James użył Canona 5DS R z obiektywem Canon 16–35 mm f/4 IS z ogniskową ustawioną na 16 mm. Do fotografowania takiej sceny najlepiej jest wykorzystać optykę szerokokątną, ponieważ pozwala ona zmieścić w kadrze wszystkie elementy. Dobrze jest skomponować kadr, kiedy jest jeszcze dość jasno, aby móc jak najlepiej wykorzystać daną lokalizację.
Do oświetlenia sceny James użył paneli LED, dzięki którym mosty i wodospady spowija poświata. Możesz jednak eksperymentować i spróbować użyć latarek, paneli diodowych, lampy błyskowej, a nawet latarki telefonu komórkowego i samemu przekonać się, co pozwoli Ci uzyskać najlepszy efekt.
James stworzył ten obraz, łącząc ze sobą kilka różnych ekspozycji ze względu na to, że oświetlenie całej sceny za jednym razem było po prostu niemożliwe. Najłatwiej jest to zrobić w Photoshopie, używając masek warstw w celu ukrycia lub uwidocznienia określonego obszaru danego ujęcia.