Fotograf reklamowy, który uwiecznił smartfonem odległe miejsca pod burzowym niebem i opublikował je w książce pt. #iPhoneonly
PROfil |
Julian Calverley, rejestruje ciemne, tajemnicze i mroczne krajobrazy aparatem średnioformatowym oraz iPhonem. Julian współpracował z takimi firmami, jak Mercedes, Bank Szkocji, HSBC, Tesco i Vodafone. www.juliancalverley.com |
Julian Calverley czuje się jak w niebie, kiedy smagany wiatrem stoi pośrodku miejsc znajdujących się z dala od cywilizacji, obserwując zbliżającą się burzę. Uwielbia fotografować przy złej pogodzie, ponieważ zależy mu na uchwyceniu zmiennego i nieprzewidywalnego oblicza przyrody.
Jego unikatowy styl jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. "Czułbym pustkę, gdybym cały dzień musiał robić zdjęcia pod czystym, błękitnym niebem" – przyznaje. Cała magia zdjęć Juliana tkwi w tym, że wykonuje je w odpowiednim czasie i w odpowiednich miejscach, nawet jeśli robi je smartfonem.
Jego zamiłowanie do fotografowania iPhonem zaowocowało wydaniem książki, #iPhoneonly, i uczyniło go niezwykle popularnym użytkownikiem w serwisie Instagram. Prace pochodzące z tego albumu były prezentowana w galerii Snug w Hebden Bridge.
"Ważne, by oddać atmosferę miejsca, więc nie bój się burz i innych, na pozór niepożądanych, zjawisk atmosferycznych".