Peter Lindbergh po raz trzeci został autorem zdjęć nowej edycji The Cal. Przedstawiono właśnie ideę tegorocznej edycji i zakulisowy materiał!
Wydawany od 1964 roku najsławniejszy kalendarz na świecie od początku był wyznacznikiem trendów w modzie i stylu - jego powstawaniu towarzyszyły także różnorodne idee - nie inaczej jest i tym razem. Zeszłoroczna edycja, która współtworzona była przez Annie Leibovitz przedstawiała kobiety silne. Tegoroczne wydanie przedstawiać będzie kobiety dojrzałe - uwiecznione przez Petera Lindbergha, który już po raz trzeci bierze udział w tworzeniu kalendarza.
W tegorocznej, 43 edycji Kalendarza Pirelli zobaczymy 14 aktorek, które jak mówi Lindbergh nie zostały dobrane przypadkowo. Są to kobiety, które grały w filmach z mądrym przekazem i są darzone dużym szacunkiem. Wizją niemieckiego fotografa było przedstawienie ich w naturalny sposób, takimi jakimi są naprawdę – na fotografiach będziemy mogli zobaczyć je z nieuczesanymi włosami, bez makijażu, w codziennych ubraniach. "Będzie to odpowiedź na panoszący się w przemyśle filmowym kult sztuczności" - mówi Peter Lindbergh.
W tegorocznej sesji The Cal wzięły udział Lupita Nyong’o, Jessica Chastain, Uma Thurman, Nicole Kidman, Lea Seydoux, Robin Wright, Zhang Ziyi, Helen Mirren, Rooney Mara, Penelope Cruz, Julianne Moore, Charlotte Rampling, Alicia Vikander oraz Kate Winslet. Gościem specjalnym najnowszej edycji kalendarza została Anastazja Ignatowa – profesor teorii polityki z Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego im. M. W. Łomonosowa.
Wraz z nową edycją Kalendarza powstała także nowa strona internetowa poświęcona The Cal. Odwiedzając ją, możemy zapoznać się z ponad 50-letnią historią kalendarza, zagłębić się w proces kreatywny najnowszej edycji, zobaczyć zdjęcia z backstage'u, czy też przeczytać wywiady z wieloma znanymi osobami, takimi jak Roberto Bolle, Candice Huffine, Tommy Hilfiger, Marc Newson, Serena Williams czy Andrea Bocelli. Nową stronę możecie zobaczyć tutaj.
Najnowsza edycja Kalendarza Pirelli ukaże się w listopadzie i nie będzie ona dostępna w sprzedaży. Kilkadziesiąt tysięcy przygotowanych egzemplarzy zostanie przekazanych najwybitniejszymi osobistościom kultury i sztuki oraz najważniejszym klientom firmy Pirelli. W zgodzie z tradycją pierwszy egzemplarz otrzyma królowa brytyjska.