1,38 mld USD dochodu w pierwszym kwartale i 798 tys. nowych klientów. Czy Adobe ma jeszcze konkurencję, czy raczej staje się monopolistą?
Z łączną bazą 4,3 mln klientów, Adobe Creative Cloud jest zdecydowanie najbardziej popularnym pakietem związanym z szeroko pojętą grafiką. W porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami sprzedaży, przychód wzrósł o 44 proc., osiągając pułap 1,38 mld USD.
Rezultaty utożsamiane są zarówno z pozycją Adobe, jak i ogólnie zauważalną tendencją do coraz większego zaufania, jakim obdarowujemy serwisy oparte na tzw. cloud computingu. Nietrudno też o inną przyczynę - dla znaczącej ilości branżowych specjalistów, Photoshop i Illustrator pozostają standardem. Nie mając alternatywy w postaci jednorazowego zakupu licencji, wybierane jest jedyne z możliwych rozwiązań.
Adobe ostatecznie przeniosło się na nowy model biznesowy w 2013 roku.
Jeden z największych konkurentów Adobe, Corel, przedstawił w tym tygodniu nową wersję swojego pakietu graficznego - Graphics Suite X8. Aplikacje dostępne są zarówno w wersji pudełkowej, jak i w formie subskrypcji.