Strefa sprzętu / Fotonews

12-24/4, 85/1,4 i 500/4 - pełnoklatkowe obiektywy Sigma

Fotonews | Krzysztof Mularczyk | 2016-09-19

Trzy pełnoklatkowe obiektywy zaprezentowała Sigma - szerokokątny zoom 12-24 mm f/4, jasny obiektyw portretowy 85 mm f/1,4 oraz teleobiektyw 500 mm f/4 

Już od kilku lat japoński producent obiektywów pozytywnie zaskakuje nas swoimi nowościami. Sigma wprowadza na rynek kolejne niezwykle ciekawe i innowacyjne konstrukcje o świetnych własnościach optycznych. A przy tym w konkurencyjnych dla systemowych producentów cenach. Dziś na Photokinie zaprezentowano kolejne trzy obiektywy - szerokokątny zoom Art 12-24 mm f/4 DG HSM, jasny obiektyw portretowy Art 85 mm f/1,4 DG HSM oraz teleobiektyw Sport 500 mm f/4 DG OS HSM. Wszystkie trzy modele mają wejść do sprzedaży już na przełomie października i listopada.

Sigma Art 85 mm f/1,4 DG HSM

Od kiedy obiektywy Sigma zmieniły wizerunek, a na rynek wkroczyły jasne stałki z serii Art, szerokie grono fotografów z utęsknieniem czekało na klasyczną portretówkę 85/1,4 w nowej odsłonie. Dziś oficjalnie ją zapowiedziano.

Sigma Art 85 mm f/1,4 DG HSM ma oferować bezkompromisową rozdzielczość obrazu, urokliwe rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia i bardzo dobrze skorygowane aberracje. Do budowy obiektywu wykorzystano 14 soczewek, ułożonych w 12 grupach. Wśród nich znalazły się soczewki ze specjalnych szkieł SLD oraz elementy asferyczne, których zadaniem jest zapewnić ostrość obrazu również na brzegach kadru. Średnica mocowania filtra to 86 mm.

Obiektyw wyposażono w 9 zaokrąglonych listków przysłony, co w połączeniu z zaawansowanym układem optycznym i bardzo niską wartością przysłony ma pozwalać uzyskać przyjemny dla oka bokeh.  Za ustawianie ostrości (od 85 cm) odpowiada zoptymalizowany, ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki nowym algorytmom ustawianie ostrości odbywa się o 30% szybciej niż w poprzednich modelach. Konstrukcja pozwala też na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF.

Sigma Art 12-24 mm f/4 DG HSM

W przypadku obiektywów szerokokątnych fotografowie oczekują pozbawionej zniekształceń, wysokiej jakości obrazu, zarówno w centrum kadru, jak i na jego brzegach. Dzięki zastosowaniu największej w historii soczewki asferycznej (wśród oferowanych obiektywów szerokokątnych) o średnicy 80 mm, inżynierowie firmy Sigma wyeliminowali w tym modelu zjawisko dystorsji niemal do zera.

Układ optyczny składa się z 16 elementów ustawionych w 11 grupach. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD, dwie asferyczne klasyczne i aż 5 ze szkieł fluorytowych. Tak skomplikowany układ optyczny ma gwarantować likwidacje wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy.  W obiektywie zastosowano 30% szybszy silnik HSM, a przy mosiężnym bagnecie zamontowano gumową uszczelkę zwiększając odporność na zachlapania i pracę w warunkach dużego zapylenia.

Wymiary obiektywu wynoszą 102x132 mm a waga 1,15 kg.

Sigma Sport 500 mm f/4 DG OS HSM

Ma to być flagowy obiektyw z linii Sport wyznaczający nowe standardy dla teleobiektywów z najwyższej półki. Sigma Sport 500 mm f/4 DG OS HSM ma bardzo szczelną obudowę wodo- i pyłoodporną. Przednia soczewka posiada powłoki odporne na zachlapania wodą oraz zatłuszczenia, a dodatkowo obiektyw jest kompatybilny z ekskluzywnym Protectorem LPT-11 (sprzedawany oddzielnie), który efektywnie zapobiega uszkodzeniom obiektywu podczas użytkowania.

By zminimalizować wagę do 3,3 kg obudowa tego obiektywu została wykonana ze stopów magnezowych, a osłona obiektywu z włókna węglowego, które jest niebywale lekkie i mocne. Wymiary obiektywu to 145x380 mm.

Duży i stabilny uchwyt statywowy jest antystatyczny, pokryty niklem i posiada blokadę oraz słyszalny dźwięk klikania co 90 stopni, który umożliwia precyzyjne przełączanie między kadrami poziomymi a pionowymi. Efekt klikania może zostać wyłączony. Obiektyw wyposażony jest w dedykowany pasek, mocowany do uchwytu statywowego, dzięki czemu odciążymy bagnet samego aparatu.

Zastosowano 2 soczewki FLD i 1 soczewkę SLD, co w połączeniu ze zoptymalizowaną konstrukcją optyczną składająca się z 16 elementów w 11 grupach ma zapewniać minimalizację wszelkich aberracji chromatycznych i sferycznych.

System Optycznej Stabilizacji (OS) posiada sensor akceleracji by zapewnić najbardziej precyzyjną redukcję drgań nawet do 4 EV. Dostępne są dwa tryby OS  - 1 do ogólnego fotgrafowania, 2 do sportów motorowych i innych wymagających panoramowania. W trybie 2, sensor akceleracji w połączeniu z Inteligentnym OS zapewnia efektywną stabilizację nawet podczas poruszania aparatu poziomo czy pionowo. Ponadto przełącznik funkcyjny AF pozwala na dopasowanie własnych preferencji.

Sigma Sport 500 mm f/4 DG OS HSM w pełni współpracuje także z telekonwerterami Sigma. Po podłączeniu TC-1401 lub TC-2001 otrzymamy odpowiednio 700 mm f/5,6 i 1000 mm f/8.

Udostępnij: Facebook Google Wykop Twitter Pinterest

Powiązane artykuły

Wydawca: AVT Korporacja Sp. z o.o. www.avt.pl